Vannak megoldások, amiket látva az ember felteszi magának a kérdést: „Ez nekem hogy nem jutott eszembe?” Éppen ilyen magától értetődőnek tűnik a groWsie koncepciója, amely a fenntarthatóság és a praktikum keresztmetszetében álmodta meg az állítható méretű gyerekruhákat.
Szomolányi
Nóra – csakúgy, mint férje – kimondottan magas testalkatú, így szinte
borítékolható volt, hogy 2020 őszén született kislánya is nyakigláb lesz. Janka
nem is okozott meglepetést: 1 hónapos korától kezdve olyan gyorsan nőtt, hogy
öltöztetése feladta a leckét szüleinek. Épphogy csak megmelegedett náluk egy
rugdalózó, másnapra már ki is nőtte.
„De nem csak a praktikusságot
hiányoltuk a babaruhák kínálatából. Mindig is igyekeztünk minimalistán élni,
nem pazarolni, nem felhalmozni dolgokat. Ilyen rövid ideig használni egy-egy
ruhadarabot azonban homlokegyenest szembe ment ezzel. A nagy
tanácstalanságunkban aztán a férjem egyszer csak azt mondta: csináljuk meg mi”
– idézi fel a kicsikre szabott és velük együtt nővő ruhák ötletének
megszületését Nóri.

Minnie egéren és a Verdákon túl
De
bármennyire is tűnik kézenfekvőnek mindaz, amit a groWsie képvisel, a maga nemében
egyedülálló. Nóri ruháinak alapvető szuperképessége, hogy 3 méretet ölelnek
fel, így általában 1 évig tudják viselni őket a kicsik. Ezt például a
sztárdarabnak számító kantáros nadrágnál úgy érik el, hogy annak mérete három
ponton is állítható: alul, felül és a derekánál. Az alja patentos, ami
megkönnyíti a pelenkacserét. Ráadásul formabontó módon nyitott a lábfeje,
aminek hála még könnyebben alkalmazkodik a legkisebbek egyáltalán nem
sablonizálható testalkatához.
Anyagukat tekintve 95 százalékban prémium
minőségű és a strapabírást garantáló bio pamutból, 5 százalékban pedig a
rugalmasságot segítő elasztánból készülnek.
Ráadásul mindezt úgy sikerült
megvalósítaniuk, hogy a végeredmény rácáfoljon a sokak fejében élő
sztereotípiára, miszerint a fenntartható divat nem lehet szép.

„A minták és
a színek kiválasztása egy az egyben az én ízlésvilágomat tükrözi. Soha nem
szerettem a mesefigurákkal telezsúfolt babaholmikat, sokkal inkább a pasztell
tónusokat és a kifinomult motívumokat. De ez a fenntartható elveinkkel is
egybeesik, hiszen igyekszünk olyan ruhákat tervezni, amiket a testvérek nemtől
függetlenül megörökölhetnek egymástól.
Ahogy arra is lehetőséget biztosítunk,
hogy vásárlóink visszaváltsák nálunk a már nem használt, de jó állapotban lévő
groWsie ruháikat, amiért cserébe következő rendelésük során kedvezményt kapnak.
Mi pedig szükség esetén felújítjuk ezeket, majd továbbítjuk a családok
segítésével foglalkozó TündérPakk Alapítványnak.”
Szerelemprojekt
A
fenntarthatóan öltözködés tehát igenis lehet stílusos – ahogy lehet
pénztárcabarát is. Hiszen ezzel kapcsolatban él egy berögződés, amit Nóri a
groWsie minden egyes darabjával igyekszik megdönteni.

„Tudatosan határoztuk
meg úgy az árszintet, hogy ezzel is közel tudjuk hozni a márkát és a
fenntartható gondolkodást a szülőkhöz, rajtuk keresztül pedig a legkisebbekhez.
Ezek az elvek az én gyermekkoromban is fontos szerepet töltöttek be, és hiszek
abba, hogy Janka és a többi groWsie gyerkőc is megérez ebből valamit”
–
vallja.
Azt pedig, hogy számára mennyire fontos az önazonosság, mi sem
bizonyítja jobban, minthogy a Elsa és Peppa malac annak dacára sem kapnak
helyet nála, hogy biztosan tudja: egy ilyen kollekció darabjait pillanatok
alatt elkapkodnák.
„Ez az én egyszemélyes szerelemprojektem. Én találom ki
és tervezem meg a ruhákat, aztán én tesztelem őket itthon Janka és a testvérem
kislánya segítségével. Intézem a fotózást és a kiegészítőket, kezelem a social
médiát és a megrendeléseket, fuvarozok, beszerzek, weboldalt szerkesztek – azaz
mindent én tartok kézben egy személyben.

Az első másfél év, mielőtt kiléptünk
volna a piacra, a kísérletezésé volt. Ez az időszak tele volt kihívásokkal,
kudarcokkal és újratervezéssel, de megérte, mert az, amivé formálódott a márka,
egy az egyben én vagyok. A férjem – aki nagyon sok mindenben segít – azt szokta
mondani: ha egyszer a fejembe veszek valamit, abból nem engedek."
"Márpedig a
groWsie-t pontosan ilyennek álmodtam meg. Hiába diktálna mást az üzleti érdek,
hiszem, hogy a saját identitásom – aminek az egyik alappillére a
fenntarthatóság – sokkal fontosabb.”
Fotók: groWsie